KANADSKÁ STORY HONZY FAISTAVERA

fdfdf

Ty jo tak kde začít... už to bude skoro 5 měsíců, co jsem opustil republiku a vydal se na zkušenou do Kanady v rámci programu working holidays. Díky koronaviru to bylo o trochu složitější, nicméně i to se mi podařilo překonat a tak tu teď sedím na bytě ve Whistleru a píšu Vám tenhle článek.

image00025 image00023

Whistler jsem si ani tak nevybral já jako si Whistler vybral mě. Totiž... můj plán byl odjet už v dubnu, měl jsem to všechno tak hezky nalajnovaný, přijedu, rozkoukám se, vyberu místo kde se mi bude líbit, najdu si práci, atd. Jenomže pak přišla korona a rázem bylo všechno vzhůru nohama. Zavíraly se hranice, cestovat se nemohlo a celkově nebyla moc dobrá situace na to se stěhovat na druhou stranu planety. Nicméně náhoda tomu chtěla jinak a tak když se mi datum vypršení víz blížilo ke konci, skrz kámoše kámoše se mi podařilo získat job offer, neboli nabídku práce, což byla hlavní a vlastně jediná možnost jak se do Kanady v ten čas dostat. Takže jsem se dal do kupy s Tomášem, týpkem, co tu vlastní firmu na čištění koberců, slovo dalo slovo, já si sbalil svých pár švestek, kolo a 9. července dorazil do Vancouveru. Povinná 14ti denní karanténa, koupit auto a tady jsme!

image00009

Po pár dnech se rozkoukávám, kupuju sezónku do bikeparku a lítám co to jen jde! I tady platí určitá opatření, lano jede letos pouze do 5 hodin místo do 8 do večera, je otevřená tak půlka trailů co obvykle, ale i tak, je to pořád Whistler Bike Park a je to úlet! Ze začátku jezdím hlavně legendární A-line a Freight Train, sem tam nějakou techniku, postupně se pak otevírají další věci jako D1 a Dirt Merchant (za mě asi nejlepší dva traily co tu jsou) a na podzim už jede téměř vše! Navíc trail crew odvádí vynikající práci a téměř po celou dobu provozu jsou všechny traily (hlavně ty skákavý) v top stavu, díky za to!!!

image00008

Všední den tady pro mě vypadá asi takhle... ráno vstanu, dám snídani a kávec, před osmou se potkáme s klukama v garáži, dostaneme instrukce co a jak, rozdělíme se do aut a objíždíme zakázky. Po většinu času čistíme koberce, sem tam vzduchotechniku, interiéry aut a nábytek. Pokud končíme nějak rozumně, stíhám obyčejně ještě bikepark na hodinku-dvě, pokud ne, oddychnu a v podvečer se jedu vyšlápnout na traily kolem nebo dát session na skocích ve městě. Večer pak ještě na koupačku k jezeru, připravit si jídlo a věci na další den, pivko a spát. O víkendu pak bike park nebo na výlet do okolí, Kamloops, Sun Peaks, Sunshine Coast, Vancouver... je toho mraky, stačí si vybrat.

image00017 image00005

image00003

image00004 image00016

image00002

image00007 image00027

Do cca půlky října bydlím v autě, pořídil jsem celkem zachovalý Dodge Caravan 2006, vzadu mám postel a prostor na kolo, v kufru kuchyň, co víc člověk potřebuje? Jsem bez závazků a mobilní, navíc Whistler je na ubytování dost drahý, takže win win situace! Přes léto jezdím hlavně bike parky a skoky, s příchodem podzimu a deště pak víc techniky a přírodních trailech. Od začátku listopadu pak víceméně už jenom Squamish, tam jsem si to hodně oblíbil, mám to 40 minut po dálnici, dá se jezdit celoročně a traily tam jsou prostě boží! Nebo na víkend do Vancouveru a okolí, tam je to taky hodně fajn!

image00029 image00010

image00015 image00014

Jinak moje působení tady se pomalu ale jistě blíží ke konci, napadl sníh, rozjely se sjezdovky, je na čase zvednout kotvy a přesunout se, zimní Whistler by asi nebyl úplně pro mě. V práci mám poslední týden, pak napakuju Dodge a vyrazím. Kam přesně, to ještě nevím. Pravděpodobně na Vancouver Island do Victoria nebo Nanaimo, příjemný klima, hodně ježdění, práce se snad taky nějaká najde. Na jaře opět zpátky, i když, kdo ví co bude na jaře. No uvidíme. Díky, že jste to dočetli až sem a zas někdy!