Dominik Puffer a jeho META HT & ION BOTY

 

Dominik Puffer a jeho povídání o kole, na kterém jezdí nejčastěji a hlavně o botech, které používá! Čti a hoď oko na fotky, protože tě na konci článku čeká malé překvápko!


Čus shredeři, chtěl bych se s vámi podělit o pocity z ježdění na HT enduru. Proč je to můj nejpoužívanější bike, jak ho mám osazený, co vozím za boty, pedály, atd. Plus trocha historie.

Když jsem si koupil svoje první enduro, tak mi to asi jako spoustě z vás změnilo pohled na veškerý ježdění na kole. Konečně univerzální kolo na kterým zužitkuješ všechny skills co si se kde naučil. Bajk, na kterým pohodlně došlapeš na spot, zajezdíš na trailu, zalítáš dirty, poskáčeš kameny a po cestě domu dáš ještě session ve skate parku nebo na streetu, nádhera!

Budget byl tenkrát omezenej, tak jsem koupil pevňáka. To mi ale kupodivu vůbec nevadilo, naopak jsem si to mega užíval. Za sezónu jsem kolo úplně zrušil a bylo třeba koupit něco lepšího. Poskládal jsem pevnou Metu. To najednou bylo kolo úplně z jinýho vesmíru, jak šitý na míru. Jako totální MTB nováček, jsem se nestíhal divit co to kolo umí. Co všechno sjede, co vyjede, jak se chová na trailu, jak se na něm šlape a že to skáče po zadním jak nějakej velkej streettrial, úlet. 

IMG_1359

col1-1

Sezóna na mojí první HT Metě byla skvělá, takovej křest MTB ježděním. Hodně jsem se učil, okoukával od kluků fígle, jak v ježdění tak v údržbě kola. Sledoval jsem na čem a jak se jezdí ve světě, jak mají lidi kola nastavený atd. Byl jsem furt někde v lese, kopali jsme, shredili, fotili, natáčeli. V tomhle jsem se celkem našel a vlastně od té doby dělám pořád to samí a nepřestává mě to bavit.

col2

Jediná velká změna je, že mě podporují kluci z FDF bike shopu. U kluků mám úplně snový zázemí a spolupráce už nemůže být lepší. Klucí jsou neskutečný borci a tahle komunita lidí je přesně ta, kde jsem mezi svýma. K tomu všemu navíc kola Commencal, moje nejoblíbenější značka kol od doby kdy jsem začal jezdit na enduru.

Díky za vše boys! 

Zpět k povídání o kole.

Jasně, to že mám tak rád pevný enduro je určitě z velký části tím, že sem odkojenej trialem a to skákání, technický pasáže, skalky atd. mě prostě baví. Nebudu tvrdit že pevňák nahradí celopéro, to urcitě ne. Dneska už si to taky bez něj nedokážu představit a když se jede do bikeparku nebo na závody, tak samozřejmě volim fulla. Htéčko je ale tak univerzální bajk, že ho stejně používám mnohem víc.

tryitall2-8849

Jede se po práci za město na lokální trejlík, beru HT. jede se zašlapat, beru HT. Venku jsou sračky a nechci si zaj*!at fulla, beru HT. Jedu hledat nový lokace, beru HT. Mám trénink techniky, HT. Jedu na výlet s kočkou, HT. Jedu na beer, HT. Prostě po něm sáhnu ve většině případů a nevadí mi že to bude trochu víc drncat. 

Na HT Metu můžeš dát jak 29tky tak i 27,5ky. Ideální stav je mít dva páry výpletů a střídat to podle potřeby plus i vidlici. Když nasadíš na velký kola rychlý pláště, tak se z kola stane slušná kudla a rázem z toho máš skoro XCéčko. Vloni jsem měl pár týdnů obutýho muleta (29/27,5) a to byl celkem next level. Na to moje trialování nic moc, ale na trailu nebo v prudkých pasážích? Mazec! Velký kolo vepředu známená že se ti najednou tak nemění geometrie při zanoření vidlice a úhel hlavy zůstává furt dost předkoplej. Předek krásně vede stopu, žere nerovnosti a s malým zadkem kolo neztrácí na obratnosti a hravosti. Na celopéru jsem ještě muleta nezkusil, ale musim říct že na pevňáku to fakt má smysl a funguje to skvěle.

fdf.puffer-3516 IMG_1333-2


Mám 180 cm a už třetí Metu HT mám v Mku. Jsem už asi hodně na hraně od Lka, ale já osobně mám radši, když je mi to malinko menší. Kolo je hravější a nemusím ho tak přemlouvat k nějakýmu pohybu. Jak říkáme s klukama, ať je to kroutivý. Je to vždycky dilema co zvolit za velikost kola. Kdybych byl začátečník koupím si raději Lko, protože delší rám mi lecos odpustí a kolo bude celkově stabilnější. Kola všeobecně furt dost rostou, je to tím že delší kolo mnohem snáz překonává všechny překážky co ti přijdou pod kolo. Můžeš pak smažit z kopce mnohem větší rychlostí. Dnešní enduro se dá přirovnat ke sjezďáku před pár lety a dnešní trailbike k loňskýmu enduru, ale o geometriích by jsme mohli kecat hodiny. 

Ještě něco málo o důležitých komponentech na mojí Metě HT.

Výplety HOPE! Super pevný kola na který jsem nemusel za rok vůbec sáhnout i přes to, co semnou zážívaj. Už jsem za svojí krátkou MTB kariéru stihnul zlikvidovat dva ořechy. Při tom mým věčným poskakování po zadním, dostávaj praporky v ořechu pořádnej záhul a často v nich přeskakuje, až to nakonec nevydrží. U náboje HOPE, zatím nebyl jedinej problém, žádný praskání, žádný přeskakování. Cvrká furt jak hodinky.

fdf.puffer-3096 fdf.puffer-4873

 

Kokpit od Deity! 35mm říditka s představcem, tuhý, krásný, není co řešit.Pedály Deity T MAC od Tylera McCaula, špíčka ledovce v platformách, drahý, ale naprosto top! Pohon Sram GX 1x11. Jedenáctka je oproti Eaglu mnohem "blbuvzdornější" a rozsah mi bohatě stačí. Pokud hazku nenapálim někde o budr, tak na ní taky za celou sezónu nesáhnu. Vidlici a sedlovku vozim už několik let RST. Vim jakej názor na to spousta z vás má, ale myslím, že to není tak hrozný jak se o RST traduje. Sedlovky chodí úplně bez problému a když máš tak dobrýho mechanika jako já (Tomáš Beňo), který ti vidlici naladí na míru, tak i ta chodí pěkně. ¨

fdf.puffer-4192

col4
Samozřejmě žádný kolo se neobejde bez servisu. U pevňáka je toho servisu ale o dost míň, žádný čepy, ložiska, složitý přepákování, který kolikrát nejde ani pořádně umýt, nic takovýho. Ideál třeba na zimu, kdy máš kolo furt zaj*!aný od bláta. 

Kapitola sama o sobě jsou boty ION SCRUB.

Už jsem pár bot od konkurence projezdil a nikdy to netrvalo déle jak půl roku. Botě sice nic moc nebylo, ale podrážka byla skrz. Zkoušel jsem různý obuvníky, jestli mi boty znova podrazí, ale nikdo to neumí nebo nechce dělat, takže boty za 3,5k na vyhození. Začátkem minulýho roku jsem od kluků dostal IONY a dneska je to skoro rok a půl extremního zacházení a pořád v nich jezdím. Pro mě totální revoluce. Moc lidí v nich nevídám, ale myslím si, že to je proto, že je zatím nikdo nezkusil. Podrážka na pedálu drží jak přibitá a díru do ní neuděláš snad ani vrutem. Pod podrážkou je totiž ještě jedna tvrdší vrstva, takže když už se projezdíš skrz, což trvá fakt dlouho, tak se zastavíš na tej tvrdší vrstvě. Od toho, aby si se projezdil i tou, tě dělí dalších pár měsíců, bomba! Na špičce podrážky je hlubší vzorek, to oceníš, když se sápeš někam do kopce s kolem na zádech. Zpevněná špička boty taky super věc. Znáš to, nonstop něco šejpuješ nohama. Krumpáč, lopata, hrábě, všechno ti nahradí IONY!

tryitall2-1639 tryitall2-4051

 bozx

To je asi tak všechno, co jsem měl na srdci, kdyby jste se někdo chtěl na něco zeptat, neváhejte napsat. Nejsem v tom kecání moc dobrej a určitě jsem na spoustu věcí zapomněl.

Každopádně jestli si to dočetl, tak dík a třeba zas někdy,

Peace. 
Slova: Dominik Puffer
Foto a Video: Ben Jícha / ER Crew

fdf.puffer-4665

Zítra, to je 6.10. začne na našem INSTAGRAMU soutěž o boty ION SEEK / SEEK AMP nebo SCRUB (dle tvého výběru)! Takže zítra sleduj náš profil a můžeš soutěžit o jedny fajnové střevíce na pořádnou tancovačku!