LOOSE RIDERS ROADTRIP

Německo/Belgie/Francie/1 dodávka/3 země a 14 dní bajkování...

V sobotu 13. července vyrážíme ve složení já (Honza Faistaver), Honza Špika a Adam Semerák směrem na západ do německého bikeparku Hurgentwald, naší první zastávky. Okolo 11 večer na místo, rychlej pokec s partičkou a hurá na kutě. Budíme se do zataženého rána, dáváme snídani a jdeme omrknout situaci. Bikepark si postavili místní nadšenci, na asi 150m vysokém kopci se nachází 3 traily (flow trail, freeride trail a dhčko) a vývozy zajištuje autobus s přívěsem. Na rozehřátí dáváme skvělej flowtrail, dole u kasy kupujeme za 25e celodenní permici a po zbytek dne lítáme jak zběsilí víceméně jenom freeride trail, kterej je sakra dobrej! Nazítří si dáváme ještě session na horních lavicích a v úterý odpoledne už vyrážíme směr Belgie na Loosefest XL.

Do Belgie přijíždíme tak akorát, na místě je zatím pouze pár lokálů, zabíráme si fajn plácek kousek od parku s výhledem na skoky, rozkládáme stan, pívo, a jdeme se na to podívat. Loosefest netřeba představovat, největší skoky na planetě pod taktovkou Nico Vinka a jeho crew, letošní XL verze dostala celkový re-shape plus nové odrazy s možností transferovat jak je libo a závěrečným levým hipem, který je bezesporu nejhustším skokem na trati! Fotky a videa tady neudělají ten správný obrázek, tohle se musí vidět na vlastní oči!!! Plni dojmů se odebíráme zpátky k depu a přemýšlíme, jak to všechno dopadne. Další den ráno doráží polská crew v čele s Szymonem Godziekem, se kterými byl Adam týden zpátky na Huckfestu v Norsku, kávička, a jdeme se sklouznout. Bikepark má několik krátkých trailů, jezdíme však pouze jumpline, která je asi nejzábavnější ze všech. Po zbytek týden si tady tak nějak blbneme, jezdíme, točíme, fotíme a užíváme si celou tuhle akci. Vše vrcholí v pátek, předpověď na sobotu nevěstí nic dobrého a tak jdou kluci do plnejch a předvádějí neskutečnou show!!! Sobotní ráno vypadá ještě celkem fajn, odpoledne však přichází rychlá intenzivní bouřka a hlavní podvečerní session se tím pádem ruší. Večer ještě rozdat trofeje pro největší zabijáky a tím to víceméně končí, žádná hudba, žádná párty, tohle trochu zklamalo. Loučíme se s polskou crew a v neděli po obědě vyrážíme do francouzského Chatelu, naší další zastávky.

Dorážíme pozdě večer, na místě jsou již kluci od Plzně, kteří přijeli rovněž z Belgie, rozkládáme stan a dobrou noc. Další den klídek a po 12 to jdeme vyzkoušet. Vše stejné jako minulý rok, sem tam něco nového ale je dost suchu a tak většina trailů dostává pěkně za uši. Pro ty co nikdy nebyli, Chatel je součástí komplexu Portes du Soleil, několika lyžařských středisek (v létě bikeparků) na pomezí Švýcarska a Francie, vše propojeno sítí lanovek a kabinek, nesčetně trailů všech obtížností a týdenní pernamentka tu vyjde na nějakých 120 euro, nekup to! Celý pobyt jezdíme převážně Chatel a Morzine, tyhle dvě místa mají víceméně vše co potřebujeme. V Chatelu se taky o víkendu koná Reboul Jam, skoky jsou naladěný a i přes nepřízeň počasí se to daří odjet, nicméně pouze pro pozvané, škoda, třeba příště.

V sobotu balíme kemp, ještě rychlá koupačka v ledovým chatelským potoku a hurá domů. Tak zas někdy!