HOPE kotoučová brzda EVO GR4 - Black/Black
Popis
Brzda HOPE Tech 4 EVO GR4 staví na skvělém brzdě HOPE Tech 4 V4. Brzdová páka HOPE Tech 4 EVO používá 2x těsnění pístku a 2x kluzný kroužek, který stabilizuje pístek. Tím je sníženo tření a pístek uvnitř páky chodí přesněji. Koncová páčka HOPE Tech 4 EVO je uložena na ložiscích což snižuje viklání páčky a tření. Lehký chod koncové páčky HOPE EVO snižuje zatížení předloktí při mačkání páčky. Páka HOPE Tech 4 EVO nabízí možnost instalace tří verzí koncových páček - STANDARD, CONTROL, POWER a každá má jiné možnosti dávkování výkonu a celkové síly. Brzdový třmen HOPE GR4 je oproti V4 zmenšen do stran pro snazší instalaci na rámy. Zmenšení třmenu přineslo také snížení váhy. Třmen má hybridní nerezovo-fenolické brzdové písky s nízkým třením, dlouhou životností a také odolávají teplotním změnám.
Brzdová páka HOPE Tech 4 EVO
- tělo brzdové páky je vyrobeno na CNC strojích ze slitiny hliníku 2014 T6, která je používaná v letectví
- ergonomická hliníková koncová páčka s velice jemným krokem díky uložení na válečkových ložiscích
- koncová páčka je na svém konci opatřena malými dolíčky pro pevný styk prstu s povrchem páčky za jakýchkoliv podmínek
- koncová páčka ja na svém konci více zahnutá, aby držela prst na svém místě i při extrémním stisku
- díky "zaklapávací" objímce řidítek, je snížen její profil a neobsahuje žádné vystouplé šrouby
- páku je možné kombinovat s adaptéry pro uchycení řazení SRAM nebo SHIMANO, nebo ovládání teleskopické sedlovky přímo na objímce brzdové páky s naklopením v rozsahu 30°
- páka je specificky levá nebo pravá a je třeba zakoupit správný model pro její umístění
- páku je z řidítek možné sundat bez sundavání gripů nebo řazení
- precizně zpracovaný a testovaný hydraulický axiální systém za použití brzdové kapaliny DOT 5.1
- u brzdové páky HOPE Tech 4 EVO je možné nastavení vzdálenosti páky (REACH) od řidítek i krok páky (BPC) bez nutnosti nářadí (tzv. stavěcími šrouby na koncové páčce)
- víčko expanzní nádobky, je možné zakoupit v různých barevných kombinacích
- stavěcí šrouby pro nastavení kroku a vzdálenosti páky je možné zakoupit v různých barevných kombinacích
Nová vačka (způsob přepákování) koncové páčky je navržená tak, aby snížila volný krok páky při zachování citlivosti a modulace v brzdném výkonu – což byla klíčová vlastnost brzd Tech 4. Výsledkem je mírně "tvrdší" pocit v bodě záběru, následovaný mírným nárůstem síly v brzdné síle, což dále zlepšuje modulaci výkonu brzd.
Proces odvzdušnění brzdy byl zjednodušen a oproti předchozím modelům pák HOPE je značně čistší = potěší každého mechanika. Brzdová páka HOPE Tech 4 EVO disponuje odvzdušňovacím šroubkem, pomocí kterého je možné připojit odvzdušňovací nádobku bez nutnosti sundavat víčko expanzní nádržky.
9,5mm pístek brzdové páky HOPE Tech 4 EVO je zatěsněn 1x kónickým těsněním a 1x o-kroužkem. Pístek je nově opatřen 2x kluzným kroužkem, který pístek v komoře páky stabilizuje proti viklání, čímž je sníženo tření a pístek uvnitř páky chodí přesněji. Díky tomu páčka chodí velice hladce a nezatěžuje předloktí zbytečným odporem koncové páčky.
Stejně jako u veškerých dalších komponent a brzd HOPE, tak i u brzdy brzdové páky HOPE Tech 4 EVO je možné objednat jednotlivé díly jako samostatné náhradní - do šroubku. Pro více informací viz. stránky HOPE kde je možné stáhnout rozkres brzdové páky HOPE Tech 4 EVO a dle výrobních kódů dohledat potřebný náhradní díl, který u nás můžete zakoupit. Pokud si nebudete jistí, stačí nás kontaktovat na email info@fdfbikeshop.cz
U brzdové páky HOPE Tech 4 EVO je nyní možné vyměnit koncovou páčku za jinou variantu. Běžně je páka HOPE Tech 4 EVO dodávána s koncovou páčkou ve variantě STANDARD, tj. nejvhodnějším typem pro většinu jezdců, rukou, stylů jízdy a dávkování výkonu. Tento model je ale možné vyměnit např. za delší variantu POWER nebo naopak kratší model CONTROL. Tyto páčky je možné zakoupit samostatně a jejich rozdíly uvádíme níže.
Brzdový třmen HOPE GR4
- u třmenu HOPE GR4 byla oproti modelu V4 změněna šířka a krycí matice pístků a třmen je tak nyní užší a kompatibilnější s více rámy kol
- brzdový třmen HOPE GR4 je stejně jako páka vyroben na CNC strojích ze slitiny hliníku 2014 T6
- brzdový třmen HOPE GR4 je vyrobený z jednoho kusu CNC obráběného hliníku a nedochází ke ztrátám výkonu jako u třmenu děleného
- u brzdového třmenu HOPE GR4 byla navýšena celková tuhost aby nedocházelo ke ztrátám brzdného výkonu
- třmen je vybaven rozpěrnou pružinkou mezi brzdovými destičkami
- destičky jsou ve třmenu zajištěny pojistným šroubem
- třmen je dodáván s dvěma sadami destiček o různé směsi, takže si můžete zvolit tu nejhodnější pro Vás
- jedná se o verze destiček, kde je destička spojena do jedné přes 2-pístky na každé straně brzdového třmenu
- otočné banjo napojení brzdové hadičky, díky kterému je možné nasměrovat hadičku od třmenu směrem od nebo ke kolu
- post mount resp. PM uchycení brzdového třmenu
- součástí balení jsou také M6 šrouby pro uchycení třmenu na rámu či vidlici (pomocí inbusového klíče)
- precizně zpracovaný a testovaný hydraulický systém za použití brzdového oleje DOT 5.1
Brzdový třmen HOPE GR4 je 4-pístkový, tj obsahuje sadu 4 na sobě nezávislých pístků. Brzdový třmen HOPE GR4 je opatřen 2x velikým 17mm a 2x větším 18mm pístkem, které společně dodávají brzdě ten vysoký brzdný výkon za každé situace. Pístky jsou tzv. hybridní resp. vyrobené z hladké nerezové oceli a jsou vyplněny fenolickými vložkami, které absorbují zvýšenou tepelnou zátěž. Díky zvětšení pístků nabízí třmen HOPE GR4 oproti modelu HOPE V4 navýšení výkonu o 6%!
Stejně jako u veškerých dalších komponent a brzd HOPE, tak i u brzdy brzdového třmenu HOPE GR4 je možné objednat jednotlivé díly jako samostatné náhradní - do šroubku. Pro více informací viz. záložka PŘÍLOHY kde je možné stáhnou rozkres brzdového třmenu HOPE GR4 a dle výrobních kódů dohledat potřebný náhradní díl, který u nás můžete zakoupit. Pokud si nebudete jistí, stačí nás kontaktovat na email info@fdfbikeshop.cz
Hadička
- brzda je dodávána s opletenou hydraulickou hadičkou o průměru 5mm
- délka nezkrácené hadičky je 2000mm
- součástí balení jsou také díly, které použijete pro opětovné připojení hadičky po zkrácení hadičky na požadovanou délku
Doporučený kotouč
- brzdu kombinujte s brzdovými kotouči HOPE Floating, nebo HOPE Fixed
- doporučené kotouče jsou k dispozici v průměrech 140, 160, 180, 200, 203 a 220mm
Obsah balení
- 1x brzda HOPE Tech 4 EVO GR4 (zvolené levé nebo pravé varianty)
- páka + hadička + třmen / naplněná a připravená k okamžitému použití
- 1x organické destičky fialové (E-Bike)
- 1x organické destičky zelené (Racing)
- 1x olivka hadičky HOPE HBSP159
- 1x trn do hadičky HOPE HBSP160
- 1x měděné těsnění HOPE HBSP161
- 2x M6 šroub (inbus 6mm) pro uchycení třmenu na rámu / vidlici
- 2x podložka pod M6 šroub
- 1x návod HOPE GR4
- 1x samolepka HOPE
Adaptéry pro řazení / ovládání sedlovky
- brzdy je možné kombinovat s úchyty řadících páček / ovládání sedlovky typu SRAM či SHIMANO (je nutné zakoupit přímo HOPE adaptéry) viz. kategorie adaptéry
- adaptéry pro uchycení řazení / ovládání sedlovky nejsou součástí balení brzdy
Důležité informace
- Pozorně čtěte níže uvedená upozornění!
- Nedodržením těchto upozornění může dojít k ublížení na zdraví, nebo smrti!
- Nedodržení níže uvedených upozornění může vést ke ztrátě záruky!
UPOZORNĚNÍ!
Třmen HOPE GR4 není kompatibilní s brzdovými kotouči HOPE Floating Vented!
Tento třmen kombinujte pouze s kotouči typu HOPE Floating (výchozí šířka 1,8mm) nebo HOPE Fixed (výchozí šířka 2,3mm).
Minimální tloušťka (limit sjetí kotouče) je 1,5mm. Nepřekračujte minimální tloušťku kotouče!
UPOZORNĚNÍ!
Pro správnou instalaci brzdy pozorně čtěte manuál dodávaný ke každé brzdě!
Dodržujte předepsané maximální utahovací momenty pro všechny součástí brzdy HOPE Tech 4 EVO GR4!
UPOZORNĚNÍ!
Jako brzdové médium používejte DOT 5.1 brzdovou kapalinu (případně DOT 4).
Nikdy nepoužívejte minerální olej, který poškodí těsnění a brzdu bude nutné kompletně vyčistit a přetěsnit!
UPOZORNĚNÍ!
Pro zajištění správného výkonu brzdy je nutné vždy provést tzv. bed-in proces resp. proces před-zajetí destiček a kotouče.
Proces vypadá následovně. Rozjedete kolo na cca 20km/h a následně brzdíte do rychlosti cca 5km/h. Proces opakujete alespoň 20x (maximálně stačí 30x) pro každou brzdu (přední i zadní) zvlášť! Po tomto procesu by měly být destičky před-zajeté (mírně zbroušené), kotouč mírně zahlazený (obroušený) a brzda by měla mít optimální brzdný výkon, který bude ještě v průběhu času mírně stoupat s každým bržděným metrem (nikoliv ujetým). Díky tomuto procesu zajistíte kvalitní a správné chování brzdy.
UPOZORNĚNÍ!
Brzdové destičky sintrované / metalické směsi se zajíždění až 2x déle než destičky organických směsí! U sintrovaných destiček, dbejte o to více na bed-in proces před-zajetí destiček, který je u tohoto typu destiček mnohem více důležitý.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.